III    IGRZYSKA       SZKÓŁ       GMINNYCH

             Zamienie          31 maja - 1 czerwca 2008

PROGRAM
31 maj 2008r. - Pierwszy Dzień Igrzysk

    godz. 10.00 - Uroczyste rozpoczęcie Igrzysk
      • Reprezentacje szkół maszerują wokół płyty boiska. Każda placówka ma przypisany kolor, a kapitan szkolnej drużyny trzyma transparent przedstawiający szkołę.
      • Reprezentacje ustawiają się za kapitanem, który trzyma transparent w rzędach naprzeciwko sceny.
      • Delegacja gospodarzy Igrzysk (uczniowie Gimnazjum w Zamieniu) dokonują uroczystego ustawienia flagi olimpijskiej.
      • Następuje odśpiewanie przez wszystkich hymnu narodowego.
      • Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki p. Sylwester Dąbrowski dokonuje uroczystego otwarcia Igrzysk.

    godz. 10.30 - Turniej piłki nożnej ( kl I-III , kl IV-VI, gimnazjum)
        Mecze zostaną rozegrane na dwóch boiskach o wymiarach 20×40, bramki 2×3m. Najpierw mecze szkół podstawowych, a następnie gimnazjalnych.
        Przepisy gry wg regulaminu SZS "piątki piłkarskie", z wyjątkiem przepisu dotyczącego "połowy boiska".
        Czas gry 1×8 minut - szkoły podstawowe, 1×12 minut szkoły gimnazjalne.
        W skład reprezentacji klas IV-VI wchodzi 3 chłopców i 2 dziewczyny (oraz rezerwowi: 2 chłopców, 1 dziewczyna), klas I-III i gimnazjów dowolność składu.
        Kolejność meczów wg regulaminu Igrzysk.
        Osoba odpowiedzialna: p. Dariusz Zwierz - nauczyciel Szkoły w Stojadłach.

    godz. 11.00 - Prezentacje taneczne
        Na scenie młodzi tancerze z każdej szkoły przedstawiają program artystyczny taneczny. Czas występu do 6 minut.
        W skład jury wchodzi opiekun każdej grupy tanecznej.
        Przewodniczyć jej będzie - p. Ewa Wojdak - nauczycielka Szkoły Podstawowej w Mariance.

    godz. 12.00 - Turniej badmintona
        Mecze rozegrane zostaną na sali gimnastycznej, grupa A na jednym boisku, grupa B na drugim. Najpierw mecze szkół podstawowych, a następnie gimnazjalnych.
        Wymiary boiska: 4,5×7m (siatka na wysokości 2,15).
        W skład reprezentacji szkoły wchodzi 2 chłopców i 2 dziewczyny.
        Gra do dwóch wygranych setów: szkoła podstawowa - do 11 punktów ((tie-break rozgrywa dwójka mieszana do 11 pkt), gimnazjum - do 21 punktów (tie-break do 11 pkt); jeden set gra chłopiec, drugi dziewczyna; zawodnik posiada 2 serwisy.
        Kolejność meczów wg regulaminu Igrzysk.
        Osoba odpowiedzialna: p. Marcin Schulc - nauczyciel Gimnazjum w Starej Niedziałce.

    godz. 13.00 - Pokaz teatrzyków przedszkolnych - bez oddziałów "0"
        Na scenie młodzi aktorzy przedstawią program artystyczny - temat dowolny
        Czas występu do 15 minut. Skład juri - opiekun każdej grupy.
        Osoba odpowiedzialna p. Anna Zalewska nauczyciel Szkoły w Stojadłach.

    godz. 13.45 - Wręczenie nagród i poczęstunek
        Rozstrzygnięcie konkursu teatralnego, wręczenie nagród, dekoracja drużyn piłki nożnej i piłki siatkowej.
        Po wręczeniu nagród uczestnicy zostaną zaproszeni na poczęstunek.

    godz. 14.00 - Wyścigi rzędów dla przedszkoli - bez oddziałów "0"
        Reprezentacja - 4 chłopców i 4 dziewczynki.
        Odpowiedzialna p. Agnieszka Natorff - nauczycielka Szkoły w Starej Niedziałce.
        Odbędą się 3 konkurencje z elementami biegu slalomem z woreczkiem na głowie, przełożenia szarfy, przejście po równoważni.

    godz. 14.00 - Turniej ringo
        Konkurencja odbędzie się na sali gimnastycznej po zakończeniu rywalizacji w badmintona. Najpierw mecze szkół podstawowych, a następnie gimnazjalnych.
        Gra odbywa się na boisku o wymiarach 4,5m×7m, siatka na wysokości 2,15m.
        Reprezentacje szkół liczą po 4 osoby (2 dziewczyny i 2 chłopców).
        Gra do dwóch wygranych setów: szkoła podstawowa - do 11 punktów ((tie-break rozgrywa dwójka mieszana do 11 pkt), gimnazjum - do 21 punktów (tie-break do 11 pkt); jeden set gra chłopiec, drugi dziewczyna; zawodnik posiada 2 serwisy.
        Każdy zawodnik posiada 2 serwisy.
        Kolejność meczów wg regulaminu Igrzysk.
        Osoba odpowiedzialna: p. Arleta Kozłowska - nauczyciel Szkoły w Hucie Mińskiej.

    godz. 14.45 - Wręczenie nagród dla przedszkoli

    godz. 15.00 - Wielobój sprawnościowy
        Konkurencja odbywać się będzie na boisku szkolnym.
        W skład wieloboju wchodzi: bieg na 60m, rzut piłką lekarską, skok w dal z miejsca, bieg na 600m.
        Reprezentacje szkół liczą po 4 osoby (2 dziewczyny i 2 chłopców).
        Kolejność startu zawodników w każdej konkurencji: chłopiec, dziewczyna, chłopiec, dziewczyna.
        Osoba odpowiedzialna: p. Robert Smuga - nauczyciel Szkoły Podstawowej w Mariance.

    • Bieg na czas dystansie 60m
      Każdy z uczestników startuje z pozycji startowej wysokiej.
      Sumowany jest łączny czas całej drużyny.
      Punktacja za kolejność miejsc wg regulaminu Igrzysk.

    • Rzut piłką lekarską (2kg) sprzed klatki piersiowej na odległość
      Zawodnik nie może przekroczyć linii rzutu, rzutem nieważnym jest "rzut z padu".
      Na wynik szkoły składa się łączna odległość rzutów wszystkich czterech zawodników.
      Punktacja za kolejność miejsc wg regulaminu Igrzysk.

    • Skok w dal z miejsca
      Zawodnik nie może przekroczyć linii skoku i skok musi być oddany z wybicia obunóż.
      Sumowana jest odległość skoków wszystkich zawodników drużyny.
      Punktacja za kolejność miejsc wg regulaminu Igrzysk.

    • Sztafeta 4 × 300m
      Zmiana pałeczki sztafetowej musi nastąpić w strefie zmian wyznaczonej przez sędziego zawodów.
      Kolejność startu pierwszej zmiany wyznacza wynik drużyny po 3 konkurencjach (w przypadku jednakowej liczby punktów szkoły startują w tym samym czasie). Drużyna, która zajmuje: II miejsce startuje 5 sekund po liderach, II miejsce 3 sekundy po drużynie startującej przed nią, każda następna reprezentacja po 2 sekundach od poprzedników.
      Wynik sztafety będzie wynikiem końcowym wieloboju sprawnościowego szkół podstawowych i gimnazjalnych.

    godz. 16.30 - Wręczenie nagród
        Dekoracja drużyn badmintonowych, turnieju ringo oraz medalistów wieloboju sprawnościowego.

      W czasie pierwszego dnia III Igrzysk Szkół Gminnych dla całej społeczności gminnej dostępny będzie PUNKT MEDYCZNY (pomiar ciśnienia tętniczego).
      Na ten dzień zaplanowany został także POKAZ STRAŻY POŻARNEJ.