klasa 6 - informatyka
- lekcja 17. Policz, czy warto!
Wprowadzanie serii danych – arkusz kalkulacyjny, np. Microsoft Excel
(korzystamy z podręcznika do informatyki - jeżeli macie w domu)
-
Dawno, dawno temu pewien wędrowiec zapragnął wrócić do domu. Było już późno, zapadał zmierzch. Zaczął łapać okazję.
Po jakimś czasie zatrzymał się motocyklista i zgodził się podwieźć wędrowca do najbliższej stacji kolejowej, a było to 30 km. Ustalili ile będzie wynosiła zapłata.
Za pierwszy kilomatr - 1 grosz, a za każdy następny dwa razy więcej, czyli drugi km - 2 gr, trzeci km - 4 gr, czwarty km - 8 gr itd.
W arkuszu kalkulacyjnym ułóż tabelę w której wyliczysz ile wynosi opłata za kolejne kilometry i
ile trzeba zapłacić za przejechane 30 km. A może już wiesz ile to jest? Zapisz z z boku ile to według ciebie wynosi? A może zapytaj mamy lub taty.
Wykonaj tabelę i przygotuj odpowiednie wzory.
- Harmonogram zadania
- lekcja 18. - "Kto, kiedy, gdzie?"
- lekcja 19. - " TIK - TAK, TIK - TAK "
- lekcja 20. - " ORZEŁ CZY RESZKA? "
- lekcja 21. - " LICZBY Z KRESEK, KRESKI Z LICZB "
- lekcja 22. - " KODOWANIE LITER "
- lekcja 23. - " WYSYŁAĆ CZY UDOSTĘPNIAĆ "
- lekcja 24. - " POMOC Z ANGIELSKIEGO "
- lekcja 25. - " AKADEMIA MATEMATYKI "
- lekcja 26. - " DZIEL SIĘ WIEDZĄ "
- lekcja 27. - " KOMPUTERY W PRACY "
- lekcja 28. - " ASTRONOMIA Z KOMPUTEREM "
- lekcja 29. - " LITERNET "
- lekcja 30. - " SŁOWNIK TERMINÓW KOMPUTEROWYCH "